Advertisement
Maj 2014
P W Ś C P S N
    Cze »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • Stawianie kabiny prysznicowej

    W obecnych czasach kabiny prysznicowe znajdują się w bardzo wielu domach. Niezależnie od tego, czy w jakimś domu znajduje się też wanna, to jego część składową stanowi również kabina prysznicowa. Dzieje się tak dzięki temu, kabiny prysznicowe są naprawdę bardzo wygodne i pozwalają one na …Read More »
  • Kapitał w zaborze pruskim

    Kapitały własne wszystkich banków polskich w zaborze pruskim wynosiły w 1914 r. 21 min marek, czyli tyle, ile posiadał przeciętnie jeden prowincjonalny bank niemiecki. Spośród instytucji polskich największe znaczenie (choć nie największe kapitały; pod tym względem przodował Bank Przemysłowców w Poznaniu, sp. z o.o.) miał …Read More »
  • Skąd środki na rozbudowe taboru

    Wskazać trzeba na fakt, że obecnie w naszym kraju przezywamy dynamiczny rozwój gospodarczy. Okazuje się bowiem, że obok przedsiębiorstw, które upadają, jest bardzo wiele przedsiębiorstw, które się rozwijają. Zauważyć jednak trzeba fakt, że rozwój ten nie jest wywołany wspaniałą działalnością naszego państwa. Poglądowa bowiem obserwacja …Read More »

Popyt

Czym jest popyt? Popyt jest ilością towaru, jaką kupują nabywcy w danym czasie za ustaloną cenę. Popyt zależy głównie od cen ustalonych przez producenta. Klienci posiadają określone zasoby finansowe, dzięki którym mogą zakupić określoną przez cenę ilość towaru. Znaczy to im cena jest wyższa, tym mniej towaru mogą zakupić. Jest to zgodne z prawem popytu. Prawo to mówi, że wraz ze wzrostem ceny danego produktu, zapotrzebowanie na dany produkt gwałtownie się zmniejsza, a jeśli cena tego samego produktu spada, to zapotrzebowanie gwałtownie rośnie. Przykładem mogą być czipsy, które kosztują 5 zł. Po tej cenie klienci są skłonni zakupić około piętnastu paczek. Jeśli te same czipsy będą kosztowały 1,5 zł, to nabywcy będą w stanie zakupić już około pięćdziesięciu paczek. Poza czynnikami, takimi jak cena, popyt zależy od zupełnie innych czynników. Konsumenci przy zakupie jakichkolwiek produktów kierują się także porównaniem cen innych produktów, a także jakością i sprawdzeniem firmy. Towary sprawdzone, będące na rynku od kilku lat są chętnie kupowane, nawet po wyższej cenie, ponieważ klienci są przekonani o ich wysokiej jakości. Jeśli natomiast produkt jest nowy na rynku, to jego producenci muszą włożyć wiele wysiłku w jego reklamę i promocję. Przykładami mogą być akcje promocyjne, niższe ceny czy loterie z nagrodami. Proponują one szereg możliwości przy zakupie danego produktu. Dzięki temu, konsumenci chętnie kupują produkt, ponieważ są ciekawi jego jakości. Po tylu akcjach promocyjnych, zapada decyzja czy produkt się opłaca.

Comments are closed.