Advertisement
Maj 2014
P W Ś C P S N
    Cze »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • Dobry HR-owiec na celowniku

    Praca w dziale HR to praca z ludźmi, która staje się coraz ważniejsza we współczesnych przedsiębiorstwach. Działy HR mają różne obowiązki w zależności od wielu firmy, w której taki działa funkcjonuje. Jednocześnie rośnie zapotrzebowanie na doświadczonych specjalistów zajmujących się zasobami ludzkimi.Read More »
  • Mechanizm funkcjonowania kapitalizmu

    Mechanizm funkcjonowania kapitalizmu monopolistycznego działał paraliżująco na podstawowe czynniki wzrostu gospodarczego, stając się w istocie mechanizmem stagnacji gospodarczej. Jednakże w pierwszym okresie stadium kapitalizmu monopolistycznego tendencje stagnacyjne nie stały się dominujące. Jak pamiętamy z poprzedniego rozdziału, początek XX wieku cechowały duże zmiany w siłach wytwórczych, …Read More »
  • Granica możliwości produkcyjnych

    Społeczeństwa nie mogą mieć wszystkiego, czego chcą. Są one ograniczone przez dostępne zasoby i techniki. Jako przykład przyjmijmy wydatki na obronę.Poszczególne kraje zawsze musiały decydować, jaką ilość swych ograniczonych zasobów przeznaczyć na przemysł zbrojeniowy, a jaką na inne dziedziny (takie jak nowe fabryki lub edukacja). …Read More »

Popyt

Czym jest popyt? Popyt jest ilością towaru, jaką kupują nabywcy w danym czasie za ustaloną cenę. Popyt zależy głównie od cen ustalonych przez producenta. Klienci posiadają określone zasoby finansowe, dzięki którym mogą zakupić określoną przez cenę ilość towaru. Znaczy to im cena jest wyższa, tym mniej towaru mogą zakupić. Jest to zgodne z prawem popytu. Prawo to mówi, że wraz ze wzrostem ceny danego produktu, zapotrzebowanie na dany produkt gwałtownie się zmniejsza, a jeśli cena tego samego produktu spada, to zapotrzebowanie gwałtownie rośnie. Przykładem mogą być czipsy, które kosztują 5 zł. Po tej cenie klienci są skłonni zakupić około piętnastu paczek. Jeśli te same czipsy będą kosztowały 1,5 zł, to nabywcy będą w stanie zakupić już około pięćdziesięciu paczek. Poza czynnikami, takimi jak cena, popyt zależy od zupełnie innych czynników. Konsumenci przy zakupie jakichkolwiek produktów kierują się także porównaniem cen innych produktów, a także jakością i sprawdzeniem firmy. Towary sprawdzone, będące na rynku od kilku lat są chętnie kupowane, nawet po wyższej cenie, ponieważ klienci są przekonani o ich wysokiej jakości. Jeśli natomiast produkt jest nowy na rynku, to jego producenci muszą włożyć wiele wysiłku w jego reklamę i promocję. Przykładami mogą być akcje promocyjne, niższe ceny czy loterie z nagrodami. Proponują one szereg możliwości przy zakupie danego produktu. Dzięki temu, konsumenci chętnie kupują produkt, ponieważ są ciekawi jego jakości. Po tylu akcjach promocyjnych, zapada decyzja czy produkt się opłaca.

Comments are closed.